4 Ocak 2012 Çarşamba

EKAT Eğitimi Nedir

Elektrik kuvvetli akım tesislerinde yüksek gerilim altında çalışma izin belgesi eğitimi elektrik dağıtım sisteminde yüksek gerilimde çalışacak teknik personel için hazırlanmıştır.
Elektrik kuvvetli akım tesisleri yönetmeliğinin 60. maddesine göre ,yüksek gerilimde çalışacak elektrikle ilgili fen adamlarının alması zorunlu olan eğitimdir.
Elektrikle ilgili fen adamlarının yetki görev ve sorumlulukları hakkında yönetmelik'in 3.maddesinde belirtilen teknik elemanların elektrik dağıtım şebeke ve tesislerinde çalışabilmesi için ''EKAT YG Altında Çalışma İzin Belgesi Eğitimine'' katılarak başarıyla tamamlaması gerekmektedir.Bu eğitime katılarak başarılı olanlara '' EKAT YG Altında Çalışma İzin Belgesi '' verilmektedir.
EKAT YG Altında Çalışma İzin Belgesi Eğitimi 120 saat sürelidir,68 saat teorik eğitim,48 saat uygulamalı eğitim ve 4 saatlik sınavdan oluşmaktadır.Uygulama eğitiminde kursiyerlere ,elektrik dağıtım sisteminde bulunan şebeke ve teçhizatın yer aldığı uygulama sahasında belirlenmiş olan beceriler kazandırılmaktadır.

EKAT YG Altında Çalışma İzin Belgesi Eğitimi 12 modülden oluşmaktadır;
-Temel Elektrik
-Dağıtım Trafoları
-Güç Trafoları
-Akım ve Gerilim Trafoları
-Sayaçlar
-AG Panoları ve YG Kumanda Panosu
-Ayırıcılar ve Kesiciler
-Havai Hatlar ve AG Yeraltı Kabloları
-Korumalar
-Topraklamalar
-Manevralar
-İş Güvenliği

Hiç yorum yok: